דרישות מהראוטר / Firewall:

1. במידה והראוטר המשרדי לא סופק על ידינו - יש להכין את שם המשתמש והסיסמא שלו (או נוכחות של הגורם המנהל את הראוטר).

על הראוטר לתמוך בתכונות הבאות:

  • NAT

  • QOS & Traffic Shaping - גם בהורדה וגם בהעלאה.

2. יש לאפשר תנועה ב-Firewall, בפורטים 10,000-20,000 & 5060-5062 UDP לשרתי Voicenter (כתובות הIP הרלוונטיות תסופקנה בהקמה, והן תלויות בין השאר למיקום של השלוחות בעולם).

 

דרישות מחיבור האינטרנט:

3. אינטרנט ברוחב פס סימטרי של לפחות Kbps 55 לכל שיחה במקביל (כלומר כל שיחה דורשת Kbps 55 גם בהעלאה וגם בהורדה).

4. כתובת IP קבועה לתמיכה בתכונות מרכזיה מתקדמות – יש לדרוש זאת מספק האינטרנט (ייתכן כי ידרוש חיוב סימלי נוסף).

5. להכין מראש שם משתמש וסיסמא של ספק האינטרנט (למקרים חריגים, בהם יש לאפס את הראוטר).

 

תשתית פיזית:

6. שקע חשמל בכל נקודה בה יחובר מכשיר טלפון או לחילופין Switch POE המספק מתח למכשירי הטלפון על גבי כבל רשת.

7. שקע רשת בכל נקודה בה יחובר מכשיר הטלפון. כל טלפון חייב להתחבר לאינטרנט דרך הראוטר המשרדי (עם הטלפונים שנרכשים מאיתנו מגיע כבל באורך 1.5 מטר).

 

דגשים נוספים לעבודה עם טכנולוגיות VoIP:

8. אם ציוד הרשת (Firewall/Router) אליו אתם מחוברים מוגבל ברשיונות שימוש לכמות התקנים (בעיקר בצ'קפוינט), יש לוודא שכמות ההתקנים ברשת, יחד עם הטלפונים, לא תעלה על כמות הרשיונות. במידה והמגבלה קיימת – באחריותך להרחיב את הרשיון או להחליפו – לשיקול דעתך.

9. מומלץ להשתמש ב-Switch ייעודי לטלפונים, אך ניתן להשתמש ב- Switch הקיים, במקרה של תשתית אחידה לכל המשרד, (תשתית אחידה = תשתית אליה מחוברים יחד גם הטלפונים וגם המחשבים). 

10. אין להשתמש בראוטר נוסף בתוך הרשת המשרדית, אלא בתור סוויץ בלבד (ללא ביצוע NAT).

11. איננו ממליצים על חיבור אלחוטי לשם ביצוע שיחות משלוחה שמוגדרת ע"ג מחשב (Softphone), שכן חיבור זה אינו יציב ועשוי להשפיע לרעה על איכות השיחה.

 

תקשורת VoIP עובדת על גבי תשתית האינטרנט ומחייבת חיבור יציב, רציף ועם תשתית תקינה. חוסר הגדרות, חיבורים ארעים או רופפים, חיווט לא מקצועי וכד' - עשויים להשפיע משמעותית על חווית השיחה והשירות וזמינותו.

בכל נתב רשת, אופן הגדרות ה- QoS או Traffic Shaping משתנות מעט.

באופן עקרוני וככלל ברזל, בהגדרת QoS יש להגדיר את כתובות המרכזייה כתובות אשר מולן תהיה התעבורה בעדיפות גבוהה יותר, כאשר את שאר התעבורה חובה להגדיר בעדיפות נמוכה יותר. במידה ולא תתבצע הגדרת תעדוף נמוכה יותר לשער התעבורה ברשת, הגדרות ה- QoS לא יעבדו כלל.

לנוחיותכם, ניתן להגדיר את כתובות ה- Subnet של Voicenter עבור QoS.

מטעמי אבטחת מידע, יש לקבל כתובות אלה מצוות השירות שלנו על ידי פתיחת פניה, או טלפונית (0722-776-772).

אנו זמינים לכל שאלה.