ניהול נכון ויעיל

אדמיניסטרציה מה זה ואיזה סוגי משרות קיימות

https://imagedelivery.net/96rXur4ZJ5lf0RWFpqlHvQ/b9c1dbcc-3fee-4c42-4eda-fdd2c7695f00/public
ניצן גוטמן | מנכ"ל מייסד-שותף
7 דקות

אדמיניסטרציה היא אחד התחומים הקריטיים והבסיסיים ביותר בכל ארגון, חברה או עסק. גם אם לפעמים אנחנו מרגישים שהעולם שייך למערכות טכנולוגיות ותקשורת חכמה, עדיין אין תחליף ליד האנושית שמארגנת ומסדרת, מקדמת ומייעלת את תהליכי העבודה השוטפים. כל עסק, קטן כגדול, נדרש לשירותי אדמיניסטרציה איכותיים בין אם זה לצורך תיאום פגישות, ניהול יומנים, הפקת דו"חות, ניהול תזרים כספי, או מענה טלפוני.כאשר האדמיניסטרציה מתנהלת נכון, היא משדרת מקצועיות, מחזקת את תדמית הארגון, משפרת את חוויית הלקוח ותורמת ליעילות פנימית. מעבר לכך, תפקידי האדמיניסטרציה הפכו בשנים האחרונות למגוונים ודינאמיים הרבה יותר, תוך שילוב טכנולוגיות חדשות, מערכות דיגיטליות ותקשורת חכמה.

אדמיניסטרציה - מה זה בעצם?

המילה "אדמיניסטרציה" מגיעה מן הלטינית ופירושה ניהול, ארגון או פיקוח. בשפת העסקים המודרנית, מדובר במערך שלם של משימות תפעוליות, לוגיסטיות ושירותיות, הנחוצות לצורך תפקוד תקין, רציף ומסודר של כל ארגון. מערך האדמיניסטרציה אחראי לוודא שכל החלקים המנהליים של העסק עובדים בצורה שוטפת, מדויקת ויעילה, ומשמש לרוב לנקודת החיבור בין ההנהלה, העובדים, הלקוחות והספקים.

האדמיניסטרציה אינה מתעסקת ישירות בליבת העסק (כמו מכירות או פיתוח מוצר) אלא תומכת, מקדמת ומייעלת את סביבת העבודה. תפקידה לייצר סדר, לאפשר תהליכים, לתאם בין גורמים, לשפר תשתיות שירות ולסייע לכל מחלקה בארגון לפעול בצורה מקצועית, מהירה ומאורגנת.

בעולם הטכנולוגי של היום תחום האדמיניסטרציה מתרחב גם לעולמות הדיגיטל, תקשורת חכמה ושירותים בענן. יותר ויותר ארגונים המשלבים מערכות כמו מספר וירטואלי לצורך ניהול יעיל של שיחות נכנסות, או WIFI 7 לשמירה על רשת יציבה ומהירה בסביבת העבודה. כך מתפתחת סביבת האדמיניסטרציה לכלי עזר טכנולוגיים שמקלים ומייעלים את השגרה המשרדית.

תחומי אחריות של מנהלת אדמיניסטרציה

מנהלת אדמיניסטרציה היא למעשה "מנהלת התפעול השקטה" של העסק, היא היד שמניעה את גלגלי הארגון מאחורי הקלעים. היא זו שמאפשרת לכל החלקים לנוע יחד, ולכל העובדים מהמנכ"ל ועד אחרון העובדים להתנהל בצורה חלקה, מדוייקת ויעילה. מדובר בתפקיד רחב היקף שדורש יכולות מולטיטסקינג, חשיבה תפעולית, סדר וארגון, תודעת שירות גבוהה יכולת עבודה בלחץ ומיומנות בניהול זמן ויחסי אנוש.

  • ניהול יומנים ותיאום פגישות - מנהלת האדמיניסטרציה אחראית על סנכרון בין גורמים שונים, היא מתאמת פגישות, שיחות, דיונים, ישיבות צוות ואף כנסים, תוך וידוא שאין חפיפות, חוסר סדר או פספוסים.
  • ניהול דואר, מסמכים ומידע - ניהול שוטף של תכתובות הארגון, טיפול במיילים נכנסים ויוצאים, סינון פניות, מענה מקצועי, ארגון טפסים, חוזים, הצעות מחיר, דו"חות ודוקומנטציה רלוונטית. בנוסף, השימוש בטכנולוגיות חכמות כמו שירותי פקס למייל הופך את העבודה ליעילה, מהירה וחסכונית בזמן, ומאפשר להעביר ולשמור מסמכים בצורה מסודרת ואבטחתית.
  • רכש, ציוד ואספקה שוטפת - אחריות על ניהול מלאי ציוד משרדי, מעקב אחר צורכי המשרד, הזמנת ציוד חדש, ניהול קשר עם ספקים חיצוניים, פתרון תקלות תפעוליות בזמן אמת, טיפול בחשבוניות, ניהול הוצאות תפעוליות שוטפות ועוד.
  • תמיכה במשאבי אנוש ותפעול עובדים - בתחום משאבי האנוש, מנהלת אדמיניסטרציה מהווה חוד החנית בכל הנוגע לליווי תהליכי קליטה של עובדים חדשים, טיפול בענייני נוכחות, דיווחי שעות, חופשות, תיעוד ימי מחלה והפצת מידע פנים ארגוני. 
  • תקשורת עם לקוחות וניהול חוויית שירות - חלק בלתי נפרד מהתפקיד כולל מגע יומיומי עם לקוחות הארגון  בין אם במענה לפניות, תיאום שירותים, פתרון בעיות או מעקב אחר שביעות רצון הלקוחות.
  •  ניהול סביבת המשרד ואחריות על תשתיות - מעבר לניהול השוטף, מנהלת האדמיניסטרציה אחראית גם על סביבת העבודה הפיזית: דאגה לנראות המשרד, לתחזוקת ציוד, ריהוט, ניקיון ופתרון תקלות. 
  • מענה טלפוני וניהול מערכות תקשורת - חלק מרכזי מהתפקיד כולל מענה טלפוני, סינון שיחות וניהול מערכות תקשורת מתקדמות כמו מרכזיה בענן, באמצעות מערכות אלו ניתן לייעל את הטיפול בשיחות נכנסות, לנתב אותן בקלות לגורם המתאים ולהבטיח שירות מהיר, מדויק ונעים.

 

טבלאות שכר אדמיניסטרציה

שכר לפי תפקיד אדמיניסטרטיבי

תפקיד שכר התחלתי שכר ממוצע שכר מקסימלי
פקיד/ת קבלה 6,000 ₪ 7,500 ₪ 9,000 ₪
מזכיר/ה 6,500 ₪ 8,000 ₪ 10,000 ₪
מזכיר/ה בכיר/ה 7,500 ₪ 9,500 ₪ 12,000 ₪
מנהל/ת משרד 8,000 ₪ 10,500 ₪ 14,000 ₪
עוזר/ת אישי/ת 8,000 ₪ 11,000 ₪ 15,000 ₪
מנהל/ת אדמיניסטרציה 9,000 ₪ 12,000 ₪ 16,000 ₪
מנהל/ת אדמיניסטרטיבי/ת בכיר/ה 12,000 ₪ 15,000 ₪ 20,000 ₪

שכר לפי ניסיון בתפקידי אדמיניסטרציה

שנות ניסיון שכר ממוצע חודשי
עד שנתיים 6,500–8,000 ₪
2–5 שנים 8,000–10,500 ₪
5–10 שנים 10,000–13,000 ₪
מעל 10 שנים 13,000–16,000 ₪

איזה תפקידי אדמיניסטרציה קיימים?

תחום האדמיניסטרציה כולל בתוכו מגוון רחב של תפקידים, כשכל אחד מהם תורם למערך התפעולי והניהולי של הארגון מזווית אחרת. למעשה, כמעט בכל חברה או ארגון, תמצאו תפקידי אדמיניסטרציה בדרגות שונות ותחומי אחריות מגוונים.

  • פקידת קבלה / נציגת שירות פרונטלי - מדובר בתפקיד הראשוני והמוכר ביותר בעולם האדמיניסטרציה, פקידת הקבלה אחראית על קבלת קהל, מענה לשיחות, ניתוב פניות, תיאום פגישות ולעיתים גם על תמיכה במשימות אדמיניסטרטיביות שוטפות אחרות.
  • מנהלת משרד - מנהלת המשרד היא האחראית המרכזית על תפקודו השוטף של המשרד, החל מסדר וארגון סביבת העבודה, דרך רכש ציוד משרדי, ניהול ספקים ועד תחזוקה שוטפת של תשתיות ופתרון תקלות לוגיסטיות. מדובר בתפקיד שמחייב יכולת ניהול גבוהה, עצמאות תפקודית וראיה רחבה של צורכי המשרד והעובדים.
  • מנהלת בכירה / ראש צוות - המנהלת אחראית לא רק על המשימות השוטפות, אלא גם על ניהול צוותי אדמיניסטרציה, בניית נהלים, יצירת סטנדרטים אחידים, פיקוח על תהליכי עבודה ושיפור מתמיד של התנהלות המשרד. לרוב מדובר בתפקיד בארגונים גדולים, עם אחריות רבה על חוויית השירות והסדר הפנימי בארגון.
  • רכזת תפעול / אדמיניסטרציה ותפעול - תחום זה משלב בין עולמות האדמיניסטרציה והלוגיסטיקה. תפקידה של רכזת תפעול הוא לוודא שהמערכת הארגונית פועלת באופן חלק, שכל התהליכים מבוצעים בצורה תקינה, העבודה זורמת על פי נהלים ברורים.
  • מזכירה אישית / מנהלת לשכה - המזכירה האישית פועלת בצמוד למנהל בכיר, מנכ"ל או דירקטור בארגון. אחריותה כוללת ניהול יומן, ותיאום פגישות, תכנון נסיעות עסקיות, טיפול בדוא"ל ובתקשורת שוטפת. תפקיד זה דורש דיסקרטיות גבוהה, סדר, יכולת עבודה עצמאית והבנה עסקית.
  • מזכירה משפטית / מזכירה רפואית / אדמיניסטרציה ייעודית למקצועות חופשיים - תחום זה מתמחה במתן שירותי אדמיניסטרציה בגופים בעלי שפה מקצועית ייחודית כמו משרדי עורכי דין, רופאים, רואי חשבון ועוד. תפקידים אלו דורשים ידע קודם או היכרות בסיסית עם תחום הפעילות, יכולת ניסוח מדויקת, תפעול מערכות ספציפיות.
  • תפקידי אדמיניסטרציה בתחום הדיגיטל והטכנולוגיה - בשנים האחרונות נוצרו תפקידי אדמיניסטרציה חדשים, המשלבים הבנה בטכנולוגיה, ניהול מערכות דיגיטליות, ניהול CRM, מערכות אוטומציה, תוכנות BI, וכלים מתקדמים נוספים.

 

סוגי משרות אדמיניסטרציה

בתחום האדמיניסטרציה קיימות המון אפשרויות תעסוקה, החל ממשרות התחלתיות ועד תפקידי ניהול בכירים. כל משרה דורשת יכולות שונות, שעות עבודה משתנות ואופי תעסוקה מגוון.


משרה מלאה במשרד הצורה הקלאסית - הגעה פיזית למשרד, סביבת עבודה קבועה, שעות עבודה מסודרות. לרוב במרכזים עסקיים, משרדי עו"ד, רואי חשבון, חברות הייטק, רפואה, תעשייה ועוד.


משרה חלקית / גמישה - זמינים גם במתכונת חלקית, בעיקר לעסקים קטנים או חברות בינוניות שזקוקות לתמיכה מוגבלת. לעיתים מדובר במשרות שמאפשרות שעות גמישות, עבודה בשעות אחה"צ, בוקר בלבד או לפי צורך.


משרה היברידית / מהבית - לא מעט ארגונים עברו בשנים האחרונות לשלב עבודה מרחוק. כך, חלק מתפקידי האדמיניסטרציה מתבצעים גם מהבית, באמצעות מערכות ניהול חכמות, חיבור VPN, מערכות CRM ותקשורת דיגיטלית מתקדמת.


משרות בתחום הדיגיטל והטכנולוגיה - בשלב זה נולדו תפקידי אדמיניסטרציה מתקדמים יותר, הדורשים היכרות עם מערכות CRM, מערכות ERP, ניהול רשתות חברתיות, יצירת תכנים, ניהול מערכות נוכחות, הפקת דו"חות אנליטיים ועוד.

אדמיניסטרציה

פוסטים נבחרים

מטוס נייר אדום

אם לא תרשמו, איך תגלו את החידושים ?

אם תרשמו, נדאג לשלוח לכם רק חדשות שמעניינות את העסק שלך

whats-app-icon